Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ
PORIADOK
Duna Reality, s.r.o.
Duna Reality s.r.o., IČO: 50 560 789, so sídlom: Mierová
795/9, 930 11 Topoľníky, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava,
odd.: Sro, vložka č.: 38603/T (ďalej len "Realitná kancelária" alebo
len "RK") vydáva v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa tento reklamačný poriadok.
1.
Reklamačný poriadok upravuje podmienky,
spôsob a miesto vybavovania reklamácií a tiež vzájomné práva a
povinnosti Realitnej kancelárie a
klienta v rámci reklamačného konania. Každý klient (ďalej len „spotrebiteľ“) má
právo uplatniť u RK reklamáciu poskytnutej služby.
2.
Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v kancelárií
RK na adrese: Korzo Bélu Bartóka 4670/14A, 929 01 Dunajská Streda, alebo v
sídle Realitnej kancelárie, prípadne písomne na vyššie uvedenej adrese sídla,
alebo kancelárie RK Duna Reality s.r.o.
3.
Pod pojmom reklamácia sa rozumie
uplatnenie nároku spotrebiteľa na preverenie správnosti, kvality alebo rozsahu
poskytovanej služby a/alebo uplatnenie zodpovednosti za vady služieb Realitnej
kancelárie. Za reklamáciu sa nepovažuje sťažnosť spotrebiteľa, ktorá súvisí s
neplnením alebo vadným plnením povinností tretej osoby, podnet spotrebiteľa na
zlepšenie služieb Realitnej kancelárie alebo iná žiadosť, ktorej predmetom nie
sú služby alebo činnosť Realitnej kancelárie.
4.
Spotrebiteľ má pri uplatňovaní reklamácie
práva podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka. Práva a povinnosti spotrebiteľa
súvisiace s uplatnením a vybavením reklamácie upravuje § 18 a nasl. zákona č.
250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
5.
Spotrebiteľ pri uplatnení reklamácie rozhodne,
ktoré z práv podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka si uplatňuje. Spotrebiteľ
je povinný k reklamácií priložiť všetky dokumenty a dôkazy, ktoré preukazujú
jeho tvrdenia. Realitná kancelária na základe rozhodnutia spotrebiteľa určí
spôsob vybavenia reklamácie a to bezodkladne, v zložitých prípadoch najneskôr
do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch,
najmä ak sa vyžaduje zložité odborné posúdenie kvality alebo rozsahu poskytnutej
služby, určí spôsob vybavenia do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
6.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa
reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj
neskôr, pričom vybavenie reklamácie trvá najviac 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí
lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie
reklamačného konania nápravou nedostatočne alebo vôbec neposkytnutej (časti)
služby, vyplatením primeranej zľavy zo sprostredkovateľskej odmeny (provízie). Ak
je reklamácia neoprávnená, Realitná kancelária reklamáciu zamietne.
7.
Realitná kancelária znáša náklady spojené
s vybavovaním reklamácie. Týmto nie je dotknutý nárok RK na náhradu
preukázateľne vynaložených nákladov súvisiacich s vybavovaním neoprávnenej
reklamácie.
8.
RK pri uplatnení reklamácie vydá
spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie (e-mailom), RK doručí potvrdenie o
prijatí uplatnenej reklamácie spotrebiteľovi ihneď. Ak potvrdenie o uplatnení
reklamácie nie je možné doručiť ihneď, doručí ho bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
9.
RK o vybavení reklamácie vydá písomný
doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
POUČENIE O
ALTERNATÍVNOM RIEŠENÍ SPOROV
10.
Spotrebiteľ má
právo obrátiť sa na RK (napr. e-mailom na adresu info@dunareality.sk) so žiadosťou o nápravu, ak nie
je spokojný so spôsobom, ktorým Realitná
kancelária vybavila jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že RK porušila
jeho práva.
11.
Ak RK odpovie na túto žiadosť
zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
12.
Príslušným
subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských
sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorej spotrebiteľ môže podať návrh na
adrese: Slovenská obchodná
inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27
alebo elektronicky na adrese: ars@soi.sk, adr@soi.sk. Ďalšie subjekty oprávnené na alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov sú uvedené v on-line zozname subjektov:
13.
Klient (spotrebiteľ) RK môže na podanie
návrhu na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu použiť platformu na
riešenie sporov on-line, dostupnej na adrese:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK
14.
Návrh na začatie alternatívneho riešenia
spotrebiteľského sporu musí obsahovať:
a)
meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na
doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
b)
presné označenie Realitnej kancelárie,
c)
úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich
skutočností,
d)
označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha,
e)
dátum, kedy sa spotrebiteľ obrátil na RK so
žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s RK bol
bezvýsledný,
f)
vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný
rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci
súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii, ani
nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1
písm. a) až e) zákona č. 391/2015 Z. z.
o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Návrh na začatie alternatívneho riešenia
spotrebiteľského sporu je dostupný on-line na adrese:
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2015/391/20160201_4545799-2.pdf
Osoba poverená vybavovať reklamácie:
Ing. Peter
Krascsenics
Tento reklamačný poriadok nadobúda
platnosť 1. 11. 2016.
Dňa: 31.10.2017
Ing.
Peter Krascsenics – konateľ spoločnosti